سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کتاب فضل تو را آب بحر کافی نیست     که تر کنم سرانگشت و صفحه بشمارم
 سلمان فارسی از امیرالمومنین،علی علیه السلام پرسید:شناخت شمابه نورانیت به چه چیز است؟
حضرت فرمودند:به جانم قسم که این شناخت واجب
است برهرمؤمن ومؤمنه ای. بعد فرمودند: کسی که بوده باشد تظاهر او در ولایت من بیشتر از باطنش، سبک شمرده می شود میزان او در قیامت.یا سلمان کامل نمی شود ایمان مؤمن تا اینکه بشناسد مرا به نورانیّت! و هر گاه شناخت! پس آن مؤمنی است که امتحان کرده او را خداوند از برای ایمان و وسعت داده سینهء او را از برای اسلام و عارف و بینا گردیده به دین خود؛ وکسی که کوتاهی کند از این شناخت پس آن شخصی است که در حال شکّ و ریب است.
شناخت من به نورانیّت،شناخت خداوند تعالی و شناخت خداوند تعالی به نورانیّت، شناخت من است و این است دین خالص.می فرماید خداوند سبحان:امر نشده اید شما مگر به توحید؛ و آن اخلاص است.

و قول خداوند تبارک و تعالی« حُنَفاء»و آن اقرار است به نبوت محمد (ص) و اینست دین حنیف و قول خداوند سبحان و «و یقیمو االصّلوةَ» مقصود ولایت من است.پس هر کس قبول داشته باشد ولایت مرا بپاداشته نماز را و درک این مطلب مشکل است.و «یُؤتی الزّکوةَ» اقرار است به امامت ما و اینست دین مسقیم و برحق.
ای سلمان، قرار داده است خداوندمرا امین بر خلق و خلیفه خودش در زمین و شهرها و بندگانش و عطا کرده است مرا آنچه که وصف نتوانندکرداو راوصف کنندگان،و عارفان به آن معرفت پیدا نکرده اند.هرگاه مرا چنین شناختید پس شما مؤمن هستید
.(ترجمه حدیث نورانیّت،درمشارق الانوار،شیخ رجب برسی)

زیربنای توحیدولایت است وهرکه معرفت اوبه ولایت ضعیف باشدتوحیداوهم ضعیف است که دعای درغیبت امام زمان(ع)اشاره ای برهمین مطلب است:
«اللهمّ عرّفنی نفسک فانْ لم تُعرفنی نفسک لم اعرف رسولک.اللهم عرّفنی رسولک فان لم تعرّفنی رسولک لم اعرف ولیّک،اللهم عرّفنی ولیّک فان لم تعرفنی ولیّک ضَللْتُ عنْ دینی.»
همینطور که از مفهوم دعا پیداست در توحید و نبوت نفرمودند ضللتُ عن دینی ،ولی در ولایت فرمود: اگر ولی تو را نشناسم در دین خود گمراهم. که در زیارت جامعه هم داریم که میفرماید:
«یاولیَّ اللهِ انَّ بینی و بینَ اللهِ ذنوباً لا یأتی علیها الاّ رضاکُمْ.»
(ای ولی خدا به درستی که بین من و بین خداوند گناهانی است و محو نمی کند آن گناهان را جز رضای شما
پس معلوم شد رضای اءمه صلوات الله علیه رضای خداست و غضب اءمه،غضب خداست؛چون ذات باریتعالی منزه است از اینکه رضا و سخط در او راه یابد.
وَمَنْ قَصَدَهُ تَوَجّه بِکُمْ. هر کس قصد خدا کند به شما رو میکند. (زیارت جامعه)

سلام به بچه شیعه های دوست داشتنی، همونایی که عشق مولا تو دلشونه و ذکر یا علی رو لبشون.یک دعایی هست که سفارش شده بعد از اذان و اقامه هر نماز خونده بشه، برا خودم که خیلی قشنگه و دلنشین.این دعا رو از طرف من حقیر به عنوان عیدی داشته باشید.

(( اللّهُمَ اِنّی اتَوجّهُ الیکَ بِمحمّدٍ صلّی الله علیه و آله وَ بِامیرالمؤمنین عَلیَّ ابْن ابیطالب ٍصلَّوات اللهِ علیهِ وَ اُقَدِّمُهُمْ بَیْن یَدیَّ صلَواتی وَ اَتَقَرَّبُ بِهِِمْ اِلَیکَ فَاجْعَلْنی بِهِمْ وَجیهاً فِی الدُّنیا وَ الاخِرَة وَ مِنَ الْمُقَرَّبینَ مَنَنْتَ عَلَیََّ بِمَعْرِفَتِهِِمْ فَاخْتِمْ لی بِطاعَتِهِمْ وَ وِلایَتِهِمْ فَاِنَّهَا السَّعادَة وَ اخْتِمْ لی بِها فاَِّنَّکَ عَلی کُلِّ شَیْءٍ قََدیرٌ))
اینم ترجمه:(خداوندا من به محبت محمّد وامیرالمؤمنین علی،که صلوات تو بر ایشان و خانداشان باد به سوی تو روی کرده ام و پیشاپیش نماز خود،به ایشان توجه نموده و به وسیله ایشان به تو تقرب می جویم. پس به خاطر آن بزرگواران،مرا در دنیا و آخرت آبرومند گردان و از نزدیکان درگاهت قرار ده.تو بر من منت نهادی که با ایشان آشنایم کردی و ولایت آنان را در قلب من نهادی که سعادت و خوشبختی در همین آشنایی و ولایت است و بس! از تو می خواهم که عمر مرا با ولایت ایشان،ختم به خیر بفرمایی پس به درستیکه تو بر همه چیز قادری.)

اینم اسم کتاب برای اونایی که طالب هستنددعا رو ازمنبع اصلی بخونند:
« نشان از بی نشانها»جلد 2، مؤلف:علی مقدادی اصفهانی،شرح حال عارف وارسته مرحوم شیخ حسنعلی اصفهانی(نخودکی)

دوستان خوبم دارم میرم اعتکاف! دعا کنید دست پر برگردم طوری که بتونم روز پانزدهم رجب روحم رو پرواز بدم به سمت خدا! آخرهفته هم درجوار آقاعلی ابن موسی الرضا(ع) دعاگوی همتون هستم.یه زیارت جامعه هم  به نیابت همه میخونم. انشاالله.یاحق


نوشته شده در  جمعه 86/5/5ساعت  2:21 عصر  توسط لیلا 
  نظرات دیگران()


لیست کل یادداشت های این وبلاگ
یک رمضان و یک امام حسن!
آهنگ دلنواز!
[عناوین آرشیوشده]