سفارش تبلیغ
صبا ویژن

حساب کردم ماه گذشته تا الان سه یا چهاربارروساعتم باتری انداختم،اما مشکل خواب موندنش هنوزهم حل نشده،همون لحظه ای که احتیاج به دونستن دقیق وقت دارم ساعت عزیزم خواب تشریف دارند!!مقصر خودم هستم هی بردم دادم به این دکه های کنار خیابون برام باتری بندازن(فکر کنم یه جورایی گولم زدن ) اینجوری نمیشه،باید بگردم یه تعمیرکار خوب پیدا کنم تا اساسی دستی به سرو روش بکشه. یکی گفت یه تعمیرکارماهرسراغ دارم، ولی راهش خیلی دوره!! اگه طالبی وقت رو دقیق بدونی تا آدرس بدم؟ آدرس رو گرفتم .....ساعتم رو به نگاه بنداز....بده به شاگردم بازش کنه،گفتم نه میخوام خودتون .........یه نگاه سوال برانگیز کرد وگفت: آدرس ما رو که میگرفتی نگفتن اگه طالب صادق هستی... ؟؟ گفتم راه دوری رو اومدم میخوام دست پر برگردم گفت: قرار نیست برگردی ! گفتم برا تعویض یه باتری مگه چند ساعت وقت لازمه؟؟گفت: خب دفه های قبل هم عجله کردی نه تعمیرکار رو شناختی نه پرسیدی درد ساعتت چیه؟؟گفتم من بیکار نیستم اگه داری یه ساعت خوب ازتون بخرم این رو هم بندازین دور،گفت ای وای به عجولان آخر الزمان....... تا الان شده دلت خواب بمونه؟!نه ذکری،نه حضور قلبی،نه حالی،نه قالی!! گفتم زیاد!! گفت:خب خودت بگو دل، این هدیه ی قشنگ خدا رو اگه خواب بمونه میندازن دور؟
حال تو به کسی میمونه که یاقوتی سرخ و گران قیمت داشته باشه ولی آن را در آتش شعله ور بندازه تا بسوزه و در اثرآن سنگی بی ارزش بشه.
راهش اینه که بگردی استادی پیدا کنی تا قلبت رو بیدارکنه، باتری نو بندازه،مگه نشنیدی که خدا گفته:
والذین جاهدوا فینا لنهدینهم سبلنا(عنکبوت/69).و کسانی که در ما مجاهدت کنند به طور حتم به راههایمان هدایتشان میکنیم.
اگه قراره هرجایی دلت خواب بمونه، وقتی که گناهی مرتکب میشی و احتیاج به یه دل زلال داری تا باهاش دوباره رنگ خدا بگیری چیکار میکنی؟؟تازه خدا هم گفته هر وقت میخواین با من ارتباط برقرار کنید به ائمه متوسل بشید. ائمه شاگردان خدا و استادان ما هستن.
گفت شاگرد من هم کار خود من رو انجام میده،اگه ساعت رو به ما دادی درستش رو تحویل میگیری اگرهم شک داری از همین الان بگم اگه خود من هم بازش کنم مشکلش حل نمیشه.خب الان منتظرم تصمیمت رو بگیر.
گفتند: بگردید راه و استاد راه رو پیدا کنیدو مطمئن بشید که در راه خدا درحرکتید بعد از طولانی شدن راه و دیر رسیدن به مقصد نترسید.(عجله نکنید)
چی میگین؟ وقتش نرسیده برا بیدار کردن دلمون و درمونش یه تصمیم جدی بگیریم،البته بایقین قلبی.

سلام،میخوام یه چیز رو خیلی خودمونی بگم،یادم نرفته سوغات صوتی ازحرم امام رضا(ع)زیاد آوردم.اما چون جایی برا آپلود کردن نداشتم نتونستم براتون بزارم.یعنی چی؟؟ خب معلومه این یه اعلام کمک عمومیه دیگه.


نوشته شده در  چهارشنبه 86/6/14ساعت  9:11 عصر  توسط لیلا 
  نظرات دیگران()

 به ما گفتند اگر میخواین به خدا متوسل بشید باید از در خانه ائمه علیه سلام وارد بشید. حالا برای متوسل شدن به ائمه هم گفتند میشه از دل بعضی از مؤمنان وارد شد!  شاید براتون تعجب آور باشه اگه کسی به شما بگه تو دلت رنگ و بوی خدا میده !با خودت تو خلوتت میگی این آدم اشتباه گرفته،من .......!!
اما این حقیقت داره!این روایت رو بخونید.
به حضرت داود(ع) وحی آمد که ای داود: خانه ای که میدان وصل ما شاید درآن باشد را پاک کن(کینه کسی در دلت نباشدو بد کسی را نخواهی) و ازغیر ما با ما بپرداز! داود(ع) گفت: آن کدام خانه است که جلال و عظمت تو در آن نهان است؟؟ندا رسید: دل بنده ی مؤمن!
ای داود: هر جا خرمن سوخته ای بینی که در راه جست و جوی ما با سوز عشق ما را میجوید،در آنجا فرود بیا.ای داود بدان که دل بنده مؤمن خزینه بازار ماست،هر پادشاهی را گنجینه ایست و گنجینهء من در زمین دل بنده مومن من است.
پس باید متوجه این نکته بود که بعد از عبادات واجب جسمانی بزرگترین عبادت خدمت به خلق است.
که از امام باقر(ع) رسیده که : عبادت کرده نشده خداوند به عملی که محبوبتر باشد در نزد خدا از داخل کردن سرور در دل مؤمن!
بعد از این روایت و این حدیث میشه یه برادشت لطیف داشته باشیم
          خداوندمیفرماید (من یُطِعِ الرّسولَ فقد اطاعَ اللهَ...)نساء/79
هر که اطاعت رسول کرد خداوند را اطاعت کرده است .و در زیارت جامعه هم میخونیم:
وَ مَن احبَّکُم فقد احبَّ الله و مَن ابغَضَکم فقد ابغضَ الله و مَنِ اعتَصَمَ بکُم فقَد اعتَصَمَ بالله.
هر که ش ما را دوست داشته باشد خدا را دوست داشته و هر که شما را دشمن داشته باشد خدا را دشمن داشتهو هر که به شما تمسک بجوید به خداوند متمسک شده است.و در ادامه زیارت میخونیم: هر کس اراده کند خدا را به شما ابتدا می کند و آن کس که خدا را به وحدانیت و یگانگی شناخته از طریق شما آن را پذیرفته و هر که قصد خدا کند  به شما رو می کند.
این سخن معروف رسول الله که فرمودند : (انا مدینةُ العلمِ و علیٌ بابُها) هم مصداق همین مطلبه
پس اگر ما متوسل به مقام ولایت امیرالمؤمنین،علی(ع) و اوصیاء معصومین می شویم تبعیت از رسول الله می کنیم به سبب وحی الهی که به سوی اوشد که در جنگ تبوکحضرتش از برای غلبه بر کفار از خداوند کمک خواست جبرائیل از طرف خداوند پیغام آورد: نادُعلیاً مُظهِرَالعَجائبِ تجدهُ عَوناً لَک فیِ النَّوائب
ای رسول الله،بخوان علی را! که ظاهر کننده عجائب است.می یابی تو او را از برای خود کمک در امورمهمه.
ما هم میگیم یا رسول الله چونکه تو به امر خدا از علی کمک خواستی ما هم اطاعت و تبعیّت از تو می کنیم و از مقام ولایت کمک می خواهیم. که خود فرمودی:یا علی دوست نمی دارد تو را مگر مؤمن و دشمن نمی دارد تو را مگر منافق.
                                     پس: ای عاشق صادق: به ذکر حیدری کن ناله چون نی  


سلام، توضیح میدم صبر کنید.قرار بود آخرهفته در حرم حضرت رضا(ع) دعا گوتون باشم،اما باید بگم که اول هفته دعاگوتون خواهم بود.سر قولم هم هستم یه زیارت جامعه به نیابت همه ی دوستان میخونم. انشاالله. از همگی التماس دعا دارم.یاحق


نوشته شده در  جمعه 86/5/12ساعت  7:18 عصر  توسط لیلا 
  نظرات دیگران()


لیست کل یادداشت های این وبلاگ
یک رمضان و یک امام حسن!
آهنگ دلنواز!
[عناوین آرشیوشده]