سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سلام، حمد و سپاس خداوند را که بار دیگرمارا بر سر سفره پربرکت ماه رجب نشاند. در موردفضیلت و اعمال این ماه،اعمال شب اول،روز اول و نیمه این ماه سال گذشته نوشتم( طوبی الذاکرین! ) اگر دوست داشتین بخونید.
دربیان فضیلت ماه رجب، از رسول خدا محمد بن عبدالله- صلی الله علیه وآله– روایت شده که فرمودند : رجب ماه بزرگ خداست و ماهی درحرمت و فضیلت به آن نمیرسد؛ رجب را" اَصَب " می گویند!زیرا که رحمت خدادراین ماه بر امت من بسیارریخته میشود.
وَ لَوْلا فَضْلُ اللهِ عَلَیکُم وَ رَحمَتُهُ لَاتَّبَعْتُمُ الشَّیطانَ اِلّا قَلیلاً. نساء/83
حضرت موسی بن جعفر – علیه السلام – در ذیل این آیه فرمودند: فَضْلُ الله، رسول خدا(ص) و رَحْمَتُهُ،جناب علی (ع) است.
حالا با ذکر حدیثی از معصوم – علیه السلام – خیلی قشنگ این دو روایت به هم پیوند خورده میشه.
امام معصوم (ع) میفرماید
: کانَ امیرالمومنین -علیه السلام- بابَ الله الذی لا یوتی الا منهُ و سبیله الذی منْ سلکَ غیرهُ هَلَکَ..." بحارالانوار،ج 25

امیرالمومنین علی (ع) درِ رحمت الهی بوده وهست؛ بدین معنی که خیری به کسی داده نشده ونمی شود، مگر از طریق آن حضرت. همچنین،علی(ع) راه خدا بوده و هست؛ هر کس غیر از آن راه را بپوید هلاک میشود.خابَ الوافدونَ عَلی غیْرُک، وَ خَسِرَ المُتِعَرِضُونَ اِلّا لَک....(فرازی ازدعای هر روز ماه رجب )
پس دیدیم که ارتباط تنگاتنگ بین رحمت خداوند و اینکه این ماه، ماه خداست و میلاد با سعادت علی (ع) وجود دارد. آنجا که نبی مکرم (ص) فرمودند: من شهرعلم هستم و علی(ع) باب آن ، اینجا هم میگوییم:
رجب، شهر رحمت خداست وعلی (ع) باب آن
به گفته امام هادی(ع): وَالبابُ المُبتلی بِهِ الناس: آن در خانه ای که همه مردم به آن مبتلا هستند در خانه علی (ع) و اولاد او می باشد.
انشاالله که بتونیم با بالا بردن معرفتمون نسبت به علی ابن ابیطالب(ع) به حقیقت این ماه که همان رحمت خداوند سبحان هست دست پیدا کنیم.
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم و اهلک اعدائهم.
زیارت امام حسین (ع) در شب و روزاول رجب یادتون نره. ازهمگی التماس دعا دارم .یاحق


نوشته شده در  پنج شنبه 87/4/13ساعت  2:51 عصر  توسط لیلا 
  نظرات دیگران()


لیست کل یادداشت های این وبلاگ
یک رمضان و یک امام حسن!
آهنگ دلنواز!
[عناوین آرشیوشده]