• وبلاگ : بزم شبانه
  • يادداشت : حقيقتِ فدك!
  • نظرات : 6 خصوصي ، 15 عمومي
  • آموزش پیرایش مردانه اورجینال

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     

    سلام
    اگر ميخواهيد اين امکانات را رايگان داشته باشيد
    1- صفحه خانگي _HomePage_شدن خودکار >بدون اجازه< صفحه وبلاگ شما در مرورگر هاي بازديدکنندگان
    2- عوض کردن نام وبلاگ خود به نام کوتاه و دلخواه با پسوند داتکام
    33IR.Com.نام وبلاگ خود.Www
    3- امکان معرفي وبلاگ شما توسط بازديد کننده ها به يکديگر
    4-نمايش آمار وبلاگ شما از قسمت کنترل پنل سايت
    براي اين کار
    به سايت
    WWW.33IR.Com
    برويد و يک نام کوتاه در صفحه اول انتخاب کرده و در صفحه بعد فرم را پر کرده و آدرس وبلاگ خود را صحيح وارد کنيد و مراحل را تا آخر برويد

    در آخر آدرس جديد خود را به دوستان خود بدهيد يا تبليغ کنيد تفاوت بازديد كننده ها رااحساس خواهيد کرد

    + محمدعلي(ايران اسلام) 

    سلام

    منتظر مطلب جديدتون هستم!!

    آهنگ وبلاگتون رو خودتون انتخاب كرديد؟؟؟

    يا علي

    اميد2!

    سلام
    ممنون از حضورتون

    و ببخشيد كه كمي دير خدمت مي رسم
    حضرت زهرا خودشون به خوبي از خود دفاع كردند و حقيقت رو ثابت كردند اما اونهايي كه حقش رو ندادند نخواستند كه بدن وگرنه خانم همه چيز رو به خوبي ثابت كرد
    موفق باشيد

    سرنوشت فدک در طول تاريخ خلفا<\/h1>

    =================== <\/h1>

    وضعيت فدک از زمان ابوبکر تا عبدالعزيز <\/h1>ابوبکر فدک را از فاطمه عليهاسلام گرفت و حتي يک بار هم که در نامه‌اي آن را به فاطمه بازگرداند، عمر آن را به اجبار گرفت و پاره کرد.
    هنگامي که عمر به خلافت رسيد، فدک را به ورثه رسول خدا صلي الله عليه و آله و سلم بازگرداند.
    هنگامي که عثمان به خلافت رسيد فدک را به مروان بن حکم داد.
    هنگامي که معاويه به خلافت رسيد يک‌سوم فدک را به مروان، يک‌سوم آن را به فرزند عثمان و يک سوم آن را به يزيد بخشيد.
    هنگامي که مروان به خلافت رسيد، فدک را به پسرش عبدالعزيز داد، عبدالعزيز هم آن را به پسرش عمر بن عبدالعزيز بخشيد.

    فدک در زمان عمر بن عبدالعزيز <\/h1>هنگامي که عمر بن عبدالعزيز به خلافت رسيد، خطبه‏اي ايراد کرد و گفت: فدک از جمله اموالي است که خداوند آن را به رسولش بخشيده و مسلمانان براي فتح آن جنگي نکرده‏اند؛ لذا مسلمين در اين باره حقي ندارند. اکنون که فدک در دست من است آن را به صاحب اوليه‏اش برمي‌گردانم.
    از آن پس تا پايان خلافت عمر بن عبدالعزيز، فدک در دست فرزندان فاطمه عليهاسلام بود.

    فدک در زمان بني اميه و بني عباس

    هنگامي که يزيد بن عبدالملک به خلافت رسيد فدک را تصاحب کرد. از آن به بعد، فدک در بين بني مروان دست به دست گشت تا دوران خلافت بني اميه به سر آمد.
    هنگامي که ابوالعباس سفاح - سرسلسله بني عباس - به خلافت رسيد، فدک را به عبدالله بن حسن بن حسن بن علي بن ابيطالب (يعني نوه امام مجتبي عليه السلام ) بازگرداند.
    هنگامي که منصور دوانيقي به خلافت رسيد فدک را از دست فرزندان امام مجتبي گرفت.
    هنگامي که مهدي عباسي به خلافت رسيد فدک را به فرزندان حضرت فاطمه عليهاسلام بازگرداند. پس از او موسي و برادرش آن را از خاندان فاطمه پس گرفتند.

    فدک در زمان مأمون

    در سال 210 هجري قمري، هنگامي که مامون به خلافت رسيد فدک را به فرزندان حضرت فاطمه عليهاسلام بازگرداند و در نامه‏اي به عاملش در مدينه چنين نوشت: فدک را رسول خدا صلي الله عليه و آله و سلم به فاطمه عليهاسلام بخشيده است و اين امري است روشن و قطعي، و در بين آل رسول الله هيچ اختلافي در آن نيست.

    فدک در زمان متوکل

    هنگامي که متوکل به خلافت رسيد، فدک را از فرزندان فاطمه عليهاسلام گرفت و به مصارف قبل از زمان مأمون رساند.


    منابع:
    فاطمه الزهرا رحماني/ 435 تا 438.

    در سال چهارم ه.ق حضرت رسول اکرم (ص) فدک را به حضرت فاطمه زهرا (س) هبه کردند. « فدک ‏»، سرزمين آباد و حاصل‏خيزى بود که در نزديکى ‏«خيبر» قرار داشت و فاصله آن با مدينه، در حدود يکصد و چهل کيلومتر بود که پس از دژهاى خيبر، نقطه اتکاء يهوديان حجاز به شمار مى‏رفت.

    img/daneshnameh_up/7/7f/Fadak.JPG

    سپاه اسلام، پس از آنکه يهوديان را در «خيبر» و «وادى القرى‏» و «تيما» در هم شکست، خلأى را که در شمال مدينه احساس مى‏شد، با نيروى نظامى اسلام پر نمود و بدين وسيله به قدرتهاى يهودى در اين سرزمين که براى اسلام و مسلمانان کانون خطر و تحريک بر ضد اسلام به شمار مى‏رفتند؛ پايان دادند. سرزمينهائى که در اسلام به وسيله جنگ و قدرت نظامى گرفته مى‏شود، متعلق به عموم مسلمانان است، و اداره آن به دست فرمانرواى اسلام مى‏باشد، ولى سرزمينى که بدون هجوم نظامى و اعزام نيرو به دست مسلمانان مى‏افتد، مربوط به شخص پيامبر و امام پس از وى مى‏باشد و اختيار اين نوع سرزمينها با او است. مى‏تواند آن را ببخشد، مى‏تواند اجاره دهد. يکى از آن موارد اينست که از اين املاک و اموال، نيازمنديهاى مشروع نزديکان خود را به شکل آبرومندى برطرف سازد. «يوشع بن نون‏» که رياست منطقه فدک را بر عهده داشت، صلح و تسليم را بر نبرد ترجيح داد و تعهد کرد که نيمى از حاصل را هر سال در اختيار پيامبر اسلام بگذارد و از اين پس، زير لواى اسلام زندگى کند و بر ضد مسلمانان دست‏ به توطئه نزند و در قبال آن حکومت اسلامي امنيت منطقه آنها را تامين نمايد. پيامبر گرامي «فدک‏» را به دختر گرامى خود حضرت زهرا «س‏» بخشيد. منظور از بخشيدن اين ملک- چنانکه قرائن گواهى مى‏دهد-دو چيز بود:

    :: زمامدارى مسلمانان پس از درگذشت پيامبر اسلام طبق تصريح مکرر پيامبر، با اميرمؤمنان بود و چنين مقام و منصبى به هزينه سنگينى نياز دارد. على‏«ع‏» براى حفظ اين مقام و منصب، مى‏توانست از درآمد «فدک‏»، حداکثر استفاده را بنمايد.

    :: خاندان پيامبر (ص) که يگانه دختر وى و نور ديدگانش حضرت حسن (ص) و حضرت حسين(ع) بود بايد پس از فوت پيامبر (ص)، به صورت آبرومندى زندگى کنند و حيثيت و شرف پيامبر (ص) محفوظ بماند. براى اين هدف پيامبر (ص) «فدک‏» را به دختر خود بخشيد.

    محدثان و مفسران شيعه و گروهى از دانشمندان سنى مى‏نويسند: وقتى آيه «و آت ذا القربى حقه و المسکين و ابن السبيل‏» نازل گرديد، پيامبر دختر خود فاطمه را خواست و فدک را به وى واگذار نمود. همه مفسران اعم از شيعه و سنى قبول دارند که اين آيه، در حق نزديکان و خويشاوندان پيامبر نازل گرديده و دختر وى روشنترين مصداق‏ «ذى القربى‏» است.حتى در شام هنگامى که مرد شامى به على بن الحسين حضرت زين العابدين گفت: خود را معرفى نماى! آن حضرت براى شناساندن خود آيه ياد شده را تلاوت نمود، و اين مطلب آنچنان در ميان مسلمانان روشن بود که آن مرد شامى در حالى که سر خود را بعنوان تصديق حرکت مى‏داد، به آن حضرت چنين عرض کرد: بخاطر نزديکى و خويشاوندى خاصى که با حضرت رسول داريد، خدا به پيامبر خود دستور داده که حق شما را بپردازد. مامون، خليفه عباسي (به هر علتى بود) خواست فدک را به فرزندان زهرا برگرداند، از اين رو به يکى از محدثان معروف، «عبد الله بن موسى‏» نامه‏ اى نوشت، و از او درخواست نمود که او را در اين مساله راهنمائى کند. او حديث ‏بالا را که در حقيقت‏ شان نزول آيه است به وى نوشت و مامون نيز فدک را به فرزندان حضرت فاطمه بازگردانيد. خليفه عباسى به فرماندار خود در مدينه نوشت، پيامبر اسلام دهکده‏ «فدک‏» را به دختر خود فاطمه بخشيده و اين يک مساله مسلمى است و ميان فرزندان زهرا در اين مساله اختلاف نيست.

    منبع: فروغ ابديت، جلد دوم، به قلم آيت الله جعفر سبحانى

    خداوند وقتي مي خواهد كسي را فاسد سازد

    او را به همه آرزوهايش ميرساند

    سلام ليلا خانم

    مطلب خوب و قابل تاملي نوشتي

    خسته نباشي

    انشاالله مورد تاييد ولي عصر عج قرار بگيري

    چه روزها که يک به يک غروب شد نيامدي

    چه اشکها که در گلو رسوب شد نيامدي

    خليل آتشين سخن تبر به دوش بت شکن

    خداي ما دوباره سنگ و چوب شد نيامدي

    براي ما که خسته ايم و دل شکسته ايم نه

    براي عده اي ولي چه خوب شد نيامدي

    تمام طول هفته رادر انتظار جمعه ام

    دوباره صبح ،ظهرنه غروب شد نيامدي

    ( مهدي جهاندار)

    سلام خسته نباشي انشاالله كه هميشه در ژناه اقامون صاحبمون باشيد انشاالله يا علي

    سلام

    انشاءالله كه خير است

    يا علي

    فدک 3!

    پاسخ

    سلام، انشاالله كه خير است.ياحق

    سلام

    چرا هرچي من مينويسم شما هم مينويسيد؟؟

    به روزم

    يا علي

    فدک 3!

    سلام گرامي
    خيلي زيبا و دقيق و مستند بود.
    استفاده كرديم. خدا خيرتون بده
    دعاااااااااااااااااااااااااا
    يازهرا

    قافله قاريان قرآن شهداء راه افتاد.
    تا دير نشده و قافله ها پر نشدن ثبت نام كنين. عزيزاني كه لطف كنن و لوگوي طرح رو تو وبشون بذارن به عنوان حاميان معنوي سهيم خواهند شد.

    قافله قاريان قرآن شهداء
    + محمد بچه محل ابجي امام رضا (ع) 

    سلام

    امشب حرم بي بي فاطمه معصومه (س) غوغاست .امري ندارين؟

    سلام

    استفاده كرديم

    قلمتان استوار

    زلال باشيد

    يا حق